Bře
20
2012

Prodávám levně a kašlu na zákazníka?

Nedávno jsem byl s mamkou nakupovat boty. Bohužel se z nákupu stalo peklo, bohužel nevím, zda pro mě nebo pro prodávající. Začínám si myslet, že v obchodech, které prodávají boty levně, zapomínají na zákazníky. Oni to opravdu nejsou mutanti, kteří si musí za každou cenu danou obuv koupit.

Během nákupu samozřejmě nastal problém – módní obuv. Tato obuv je definovaná k občasnému nošení nikoli k běžnému a nevztahuje se na něj prakticky záruka. Samozřejmě se proti tomuto dá bránit, ale boj je velmi vysilující. A navíc prodejce musí před platbou oznámit, jakou obuv si kupující pořizuje. Více o problému modní obuvi naleznete zde.

A tento problém vyústil v hádku s jednou prodavačkou v obchodě s relativně levnou obuví. U pokladny jsem se na typ obuvi musel zeptat sám a reakce prodavačky byla otřesná. Ihned se na mne vrhla a začala poloječet, že ty boty jako módní obuv vedeny jsou, ale problém s reklamací není naprosto žádný a co si vlastně dovoluji se na to zeptat. Proto jsem jí lehce rozhořčen vysvětlil, kde je problém a doplnil o vlastní, trpké, zkušenosti. A aby se neřeklo, tak se rozjela. Místo toho, aby se mi snažila boty milým způsobem prodat, začala útočit. Její problém, ona obchod zazdila a naše rodinka akorát rozhorčena z jejího jednání odešla (tedy alespoň já).

Ve vedlejším obchodě s dlouholetou českou tradicí jsme pořídili naprosto senzačně. Boty byly, dle mého, daleko více náchylnější k poškození, ale u přepážky milá prodavačka odpověděla s naprostým klidem, že obuv je vycházková a doplnila vše o instrukce k jejich opečovávání. Samozřejmě vše před koupí. Nadšeně jsme boty pořídili a odešli s dobrým pocitem, že o nás bylo velmi kvalitně postaráno.

A co z toho plyne?

Pro mne z toho plyne přinejmenším fakt, že nakupovat v obchodech s levnou obuví neznamená dobrou koupi (tedy alespoň dle cenovky na botě). Nekvalifikovaný a především nepříjemný personál se postaral o naprosté znechucení nákupu zatímco v obchodech s tradicí a kvalitní obuví byl personál kvalifikovaný a naprosto příjemný.

Je dobré si zákazníka udržet a ne z něj jednorázově vysát peníze. Rád uvítám i Vaše názory a zkušenosti na kvalitu prodeje v levných/tradičních obchodech a nemusejí se týkat jen obuvi.

About the Author: Ondřej Bejbl

Leave a comment

:D :) ^_^ :( :o 8) ;-( :lol: xD :wink: :evil: :p :whistle: :woot: :sleep: =] :sick: :straight: :ninja: :love: :kiss: :angel: :bandit: :alien:

Kontakt

ICQ: 196-818-867
e-mail: info@i-efg.cz
facebook: http://facebook.com/EFGcz